search
arrow_drop_down_circle

Døgnvagt: Hvad gør jeg hvis…

Der lugter af gas?

  • Luk for gassen: Drej på hanen/håndtaget, der sidder ved gasmåleren
  • Sluk stearinlys - og anden åben ild
  • Undgå at tænde eller slukke lyset eller andre elektriske apparater ved gasudslip – kontakten danner gnister
  • Åbn døre og vinduer - luft ud
  • Advar andre beboere om gaslugt, hvis du bor i en lejlighed
  • Ring til vores vagttelefon på 38 18 50 00

Der mangler vand - eller vandtrykket er lavt

Hvis du bor i lejlighed, skal du kontakte din varmemester / vicevært.
Hvis du bor i eget hus, skal du ringe til vores vagttelefon på 38 18 50 00.
Hvornår skal du betale for vagtudkald? - se hvornår / priser

Der løber vand ud på vejen?

Vand på vejen kan være tegn på et brud på en vandledning. Eller hvis du ser et kloakdæksel, der er sprunget op, fx i forbindelse med et skybrud? - Ring til vores vagttelefon på 38 18 50 00.

Der er vand i kælderen?

Bemærk, at vi ikke kommer ud og tømmer kældre for vand. I stedet kan du kontakte et kloakfirma eller evt. andre, du har en aftale med, fx Falck.

Der er ingen varme?

Hvis du bor i lejlighed, skal du kontakte din varmemester.
Hvis du bor i eget hus og har fjernvarme, skal du ringe til vores vagttelefon på 38 18 50 00.
Hvornår skal du betale for vagtudkald? - se hvornår / priser 

Der er intet lys?

El-forsyningen overgik i 2008 til Ørsted (tidl. DONG) - se mere her om strømafbrydelse 

Der er rotter?

Alle har pligt til at anmelde rotter til kommunens rottefænger Anticimex på 75 14 58 22 - se mere

De graver i vejen?

Se hvor vi graver
Har du spørgsmål, så kontakt receptionen på 38 18 50 00 eller på mail



Vagttelefon 38 18 50 00
Ring, hvis problemet er alvorligt. Telefonen er bemandet døgnet rundt.

Hvis vandet er forurenet eller når vi lukker for vandet: Få en sms

Gadelys, kloakriste m.m.:
Se nederst på kontakt-siden

Find os her

facebook twitter inster

Hvad synes du om denne side?